Logo

Model edukacji międzykulturowej WISE – praktyczne narzędzie do wzmacniania integracji w wielokulturo

Date

Tuesday, May 28, 2024

Time

10:00 AM Europe/Warsaw

Convert to my timezone
This field is required.
This field is required.
This field is required.
This field is required.
This field is required.
This field is required.
This field is required.
This field is required.
This field is required.
Zgadzam się na otrzymywanie newslettera dotyczącego szkoleń dla nauczycieli i projektów edukacyjnych realizowanych przez Fundację Polskie Forum Migracyjne.
This field is required.
Required fields
If you have already registered and can't locate your registration confirmation email, click here!
The email address is incorrect. Please double-check your email address.

A confirmation email with logging details has been sent to the provided email.

System configuration test. Click here!

Zuzanna Rejmer

Zuzanna Rejmer - psycholożka międzykulturowa, psychoterapeutka w procesie certyfikacji, trenerka i doradczyni w zakresie umiejętności społecznych i kompetencji międzykulturowych. Od 2004r. pracuje z osobami odmiennymi kulturowo w tym młodymi imigrantami i uchodźcami, od 2008r. związana z Fundacją Polskie Forum Migracyjne.
Na co dzień prowadzi szkolenia i konsultacje oraz realizuje projekty wspierające integrację uczniów cudzoziemskich w polskich szkołach. Wspiera rodziny wielojęzyczne w korzystaniu z potencjału rodzimych języków. Prowadzi warsztaty i konsultacje indywidualne dla rodziców, dzieci i osób dorosłych. Wspiera Polaków mieszkający za granicą w radzeniu sobie z wyzwaniami życia między kulturami i językami. Szkoli osoby pracujące z cudzoziemcami (m. in. doradców zawodowych, nauczycieli, psychologów). Superwizuje pracę asystentów międzykulturowych pracujących w szkołach.
Autorka i współautorka publikacji służących rozwojowi kompetencji międzykulturowych pracowników oświaty m.in. poradnika „Inny w polskiej szkole. Poradnik dla nauczycieli pracujących z uczniami cudzoziemskimi”, czy poradnika „Podejście wielokulturowe w doradztwie zawodowym.”

Zarys programu szkolenia:

  • Klasa wielokulturowa vs. monokulturowa – specyfika pracy, wyzwania i potencjał
  • Podobni, a jednak różni – jak widzieć więcej niż stereotyp i wspierać indywidualny rozwój dziecka
  • Spotkanie wielokulturowe – procesy grupowe na styku kultur. Jak nimi świadomie zarządzać tak, by wspierać te pozytywne
  • Edukacja międzykulturowa vs. wielokulturowa
  • Omówienie modelu edukacji międzykulturowej WISE, który wspiera integrację jednocześnie umożliwiając realizację podstawy programowej
  • Praktyczne przećwiczenie modelu WISE
  • Konstruowanie aktywności edukacyjnych w oparciu o model edukacji międzykulturowej WISE