Logo

Uczeń z doświadczeniem migracyjnym w szkole – jak wspierać, uczyć, oceniać.

Date

Wednesday, May 29, 2024

Time

10:00 AM Europe/Warsaw

Convert to my timezone
This field is required.
This field is required.
This field is required.
This field is required.
This field is required.
This field is required.
This field is required.
This field is required.
Zgadzam się na otrzymywanie newslettera i wiadomości e-mail dotyczących szkoleń dla nauczycieli i projektów edukacyjnych realizowanych przez Fundację Polskie Forum Migracyjne.
This field is required.
This field is required.
Required fields
If you have already registered and can't locate your registration confirmation email, click here!
The email address is incorrect. Please double-check your email address.

A confirmation email with logging details has been sent to the provided email.

System configuration test. Click here!

Ewa Pawlic-Rafałowska

Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie oraz studiów podyplomowych na Wydziale Polonistyki - Instytut Polonistyki Stosowanej Uniwersytetu Warszawskiego – Dydaktyka języka polskiego jako obcego oraz kursu kwalifikacyjnego Zarządzanie oświatą.
Uczestniczyła w realizacji wielu projektów edukacyjnych, w tym międzynarodowych. Współorganizatorka międzynarodowych konferencji poświęconych edukacji uczniów z doświadczeniem migracyjnym.
Od 2019 r. nauczyciel konsultant ds. edukacji polonistycznej w Mazowieckim Samorządowym Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Warszawie, nauczyciel dyplomowany, edukator, egzaminator OKE w Warszawie. Prowadzi także zajęcia na Studiach Podyplomowych Glottodydaktyka w Instytucie Badań Literackich PAN.
Autorka szkoleń dla nauczycieli, dyrektorów w zakresie m.in.: oceniania, wdrażania nowej podstawy programowej, edukacji włączającej, kształcenia kompetencji kluczowych w szkole podstawowej i ponadpodstawowej, pracy z uczniami z doświadczeniem migracyjnym na lekcjach przedmiotowych.
Autorka szeregu publikacji książkowych i materiałów dydaktyczno-metodycznych dla nauczycieli.

Zarys programu szkolenia:

  • Emocjonalne i psychologiczne potrzeby dzieci z doświadczeniem migracyjnym
  • Uczniowie wielojęzyczni w klasie – jak ich wspierać w nauce języka polskiego
  • Specyfika pracy z uczniem obcojęzycznym
  • Język komunikacji a język edukacji
  • Zasady indywidualizacji pracy z uczniem obcojęzycznym na lekcjach przedmiotowych